piątek, 28 lutego 2014

Płatki orkiszowe na śniadanie

   Zdarza się, że jemy na śniadanie coś innego niż jaglankę, ona smakuję nam najbardziej, ale każdy potrzebuję odmiany. Wybór padł na płatki orkiszowe. Pyszne i przede wszystkim zdrowe. Orkisz jest ciepły więc działa rozgrzewająco, jest tłusty więc daję nam dużo energii, jest łatwo przyswajalny i regularnie stosowany wpływa zbawiennie na organizm.
"Choć orkisz zawiera gluten, osoby wrażliwe na gluten – nawet chorzy na celiakię – zazwyczaj go dobrze tolerują. Ziarna orkiszu dojrzewają w wyjątkowo grubych łupinach, które chronią je przed zanieczyszczeniami i insektami. Orkisz przechowywany jest w tychże łupinach i dlatego pozostaje świeższy, dzięki czemu w przeciwieństwie do innych zbóż, nie jest poddawany działaniu pestycydów czy innych chemikaliów. A zatem jest zbożem naturalnie czystym. Orkisz zawiera prawdziwe bogactwo składników odżywczych. Posiada więcej białka, tłuszczu i błonnika niż większość odmian pszenicy. Bardzo ważną cechą jest łatwo rozpuszczalny w wodzie błonnik, który umożliwia prawidłowe przyswajanie składników odżywczych przez organizm. Orkisz wykorzystywany jest w leczeniu przewlekłych problemów z układem pokarmowym, przewlekłych infekcji (opryszczka, AIDS), dolegliwości związanych z układem kostnym, nowotworów oraz skutków ubocznych stosowania antybiotykoterapii."


Przygotowanie naszej orkiszanki :
1. Na noc zamoczyłam płatki w świeżo wyciśniętym soku z jabłek (szara reneta) i włożyłam do lodówki.
2. Rano "spuchnięte" płatki zagotowałam i dołożyłam starte jabłka i cynamon.


Smacznego!!

Źródło: http://www.orkiszowepola.pl/listy-dietetyka-poranna-dawka-ciepla-i-wzmocnienia-na-poczatek-zimy-platki-owsiane-lub-orkiszowe/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz