Biały chleb z domowej piekarenki

    Wypróbowałam już kilka rodzajów ciemnych chlebów, bardzo je lubimy, ale z czasem człowiek pragnie zjeść "normalny" biały chleb.
Dzisiaj relacja z pieczenia "zwykłego chleba", przepis sprawdzony, piekłam go już kilka razy, robiłam go również jako prezent pod choinkę. Zdjęcia zrobiłam za pierwszym razem, po kilku zmianach teraz wyrasta dużo szybciej i jest znacznie wyższy;)

To jest naprawdę duża miska, a teraz wyrasta prawie po brzeg..

jeszcze gorący  i niestety pęknięty..

teraz jest wyższy niż blaszka i nie pęka

"mamo nudzi mi się bez ciebie"


następnego dnia rano..

o mały włos nie zrobiłabym zdjęcia- był pyszny mniam;)
Pszenny Chleb na Zakwasie:
  • 3 szklanki mąki pszennej(ja użyłam tym 650);
  • 1,5 szklanki wody;
  • łyżeczka drożdży świeżych;
  • szczypta soli(użyłam morskiej ok. łyżeczki;
  • 3/4 szklanki zakwasu żytniego.
 Wymieszać składniki mikserem i odczekać 2-3 godz.(ja czekałam dłużej, bo nie miałam czasu;)) przekładamy do blaszki (moja ma ok.30 cm), możemy poczekać jeszcze godzinę i do piekarnika.
210st i 40 min i jemy pyszny chleb;)

Komentarze

Popularne posty