Zdrowe i pyszne ciasto na niedzielę (i nie tylko;))

Uwielbiam kaszę jaglaną, gotuję ją prawie codziennie.  Jem jaglane śniadania(np. takie), dodaję ją do zup i do mięsa(klik), przygotowuję z niej desery i naleśniki (przepis).
Zastanawiam się jak mogłam wcześniej bez niej żyć:) , teraz bez przerwy z nią eksperymentuję...
Przepis na ciasto jaglane znalazłam już jakiś czas temu na TYM BLOGU, ale zrobiłam je dopiero wczoraj po wpisie innej blogerki:)
Ciasto jest bardzo łatwe do przygotowania i wyjątkowo pyszne. Bez wyrzutów sumienia podałam je córce na drugie śniadanie (a tak naprawdę wzięła je sobie sama , skutecznie uniemożliwiając wykonanie odpowiedniego zdjęcia).
 

ciasto jaglane z owocami brownie z kaszy jaglanej

ciasto jaglane z owocami brownie z kaszy jaglanej

 Składniki na zdrowe ciasto jaglane:
 1. Pół szklanki suchej kaszy jaglanej
 2. 3 jaja od szczęśliwej kury
 3. 50ml oleju (ja użyłam ryżowego)
 4. Pół szklanki jogurtu naturalnego/ greckiego/ śmietany 30%
 5. 3/4 szklanki cukru brązowego/ 100g syropu klonowego
 6. Pół szklanki kakao (jak dla mnie można użyć mniej)
 7. Łyżeczka proszku do pieczenia
 8. Śliwki i migdały lub inne owoce i orzechy.



Przygotowanie ciasta:
Kaszę jaglaną prażę na suchej patelni, lub przelewam wrzątkiem za nim wrzucę do garnka. Zalewam wrzątkiem w proporcji 1:3  (1:2 to dla mnie sport ekstremalny;)) czyli pół szklanki suchej kaszy gotuję w półtorej szklanki wrzątku. Po wchłonięciu wody wkładam garnek z ugotowaną pod pierzynę, żeby stała się sypka i miękka. W przypadku tego przepisu nie było to konieczne bo kaszę miksowałam na gładką masę (a'la budyń), następnie dodałam pozostałe składniki i znowu zblendowałam. Ciasto przelałam do formy i piekłam jak w przepisie, czyli 45 min w temp. 180 st.

Smacznego!!

Komentarze

Popularne posty