Krem z pieczonej dyni i pomidorów z grzankami

 zupa z dyni i z pomidorów, krem z pieczonej dyni i pomidorów

Jesień kojarzy mi się z zapachem pieczonych jabłek i dyni. Uwielbiam je. W tym roku "zawekowałam" kilka kilogramów jabłek, przyszedł czas na dynię. To warzywo ujmuje mnie swoim kolorem i zapachem, a do tego jest wyjątkowo zdrowe. Należy je jeść, choć w mojej rodzinie nie ma takiej  tradycji, to ja zamierzam zmienić bieg historii i nauczyć się przygotowywać ją na wiele sposobów.
Zaczynam od zupy-krem, bo to najłatwiejsze danie. Mam plan by przygotować jeszcze placki, chleb, babeczki, może ciasto. Myśle o niej bardziej w kategorii deseru, bo(jak dla mnie) ma bardzo wyczuwalny słodki smak. Nie dokońca pasuję mi dynia na ostro, nie przepadam za mięsem na słodko, nie lubię też potraw słodko-ostrych, ale nie zniechęcam się...
Przepisów w internecie jest mnóstwo, ale ja dziś serwuję zupę mojego pomysłu.


 zupa z dyni i z pomidorów, krem z pieczonej dyni i pomidorów

Składniki :
- ćwiartka dużej dyni upieczona w piekarniku*,
- dwa ząbki czosnku,
- mały słoiczek własnego przecieru pomidorowego/ pięć świeżych pomidorów,
- łyżka masła,
- sól, pieprz,
- łyżeczka ostrej papryki,
- szczypta gałki muszkatołowej (ja jej nie lubię, ale można użyć więcej),
- szczypta curry,
- woda lub bulion do uzyskania odpowiedniej gęstości zupy
- grzanki z chleba żytniego.


Przygotowanie:
Na patelni rozpuściłam masło, dodałam posiekany czosnek, następnie upieczoną dynie*. Smażyłam 2 min. Dodałam pomidory i wszystkie przyprawy i jeszcze chwilę dusiłam. Dolałam odpowiednią ilość wody i zmiksowałam na gładko.



* Piekarnik nagrzać do 200 stopni C. Dynię pokroić na kawałki(wyjąć pestki), ułożyć na blaszce do pieczenia skórką do dołu. Wstawić do piekarnika i piec przez około 45 minut, aż dynia będzie miękka. Łyżką wyjąć miąższ ze skóry i odłożyć.

Smacznego!!

Komentarze

Popularne posty