Chleb dla dziadka z domowej piekarenki

    Dziadek J. bardzo zwraca uwagę na to co je, tzn. babia E. dba o jego dietę;) Unika wszystkiego co niezdrowe, a przede wszystkim białej mąki. Dlatego przygotowałyśmy dla dziadka chleb orkiszowo - żytni z siemieniem lnianym. Ciasta wyszło bardzo dużo więc rozdzieliłam na dwa bochenki, ale gdybym miała większą formę to wyszedłby piękny i okazały. Zrobię tak następnym razem.



Dobrze, że zrobiłam dwa małe, bo mieliśmy pyszną kolację, a głupio byłoby dać w prezencie pół chleba hihihi

Zaopatrzyłam się w mąkę w młynie, bo chodzenie do sklepu z wózkiem trochę mnie zmęczyło;);)


Chleb orkiszowo-żytni z siemieniem lnianym:
1.Zaczyn:
  • łyżka zakwasu,
  • szklanka mąki orkiszowej,
  • szklanka wody.
Wymieszać, odstawić na noc

2.Siemię lniane namoczyć: 100g siemienia w 180 ml wody. Wymieszać, odstawić na noc
3.Wymieszać zaczyn z siemieniem i dodać:
  • szklankę mąki żytniej;
  • 4 szklanki orkiszowej;
  • 4 szklanki wody;
  • 15 g drożdży;
  • 2 łyżeczki soli.
Przełożyć do formy wysmarowanej olejem i nasionami(wg uznania) i poczekać aż wypełni formę( ja czekam od 1godz. do 10godz ;) zależy jak córka pozwali), następnie wkładamy do pieca na:
210stopni - 10 min
180stopni- 45-50 min
 Polecam użyć formy (przynajmniej) 35cm.

Smacznego!!

Komentarze

Popularne posty