Szynka w musztardowym sosie

Są takie dni, kiedy stoję w sklepie mięsnym i zupełnie nie wiem co kupić. Wydaje mi się, wciąż jemy to samo. Pierś z kurczaka, udka, pierś z indyka, polędwica...tym razem wybór padł na szynkę. Na początku myślałam by zrobić domową wędlinę, ale koniec końców stworzyłam pyszny obiad. Jak zwykle zaryzykowałam własnym przepisem, a mężowi powiedziałam, że to tradycyjne danie na które przepis znalazłam w starej książce kucharskiej. Dziwne, ale on boi się moich eksperymentów;)

 Składniki:
  • szynka ok.500g;
  • musztarda 2 łyżki;
  • dymka lub cebula;
  • oliwa z chili;
  • sól, pieprz, zioła prowansalskie.

 Przygotowanie:
Szynkę kroimy na plastry ok. 1- 1,5cm . Solimy, pieprzymy, smarujemy musztardą i obsypujemy przyprawą prowansalską. Dodajemy dymkę/cebulkę i wkładamy do lodówki. Marynujemy kilka godzin, po czym wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 20 min.


 Podałam z ryżem i fasolką szparagową.

Smacznego!!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty