Razowy makaron z indykiem i zielonymi warzywami

Pyszny, pyszny i jeszcze raz pyszny!!
Może przygotowanie nie trwało 5 minut, ale było warto.


Do przygotowania makaronu z zielonymi warzywami potrzebujemy:
  • makaronu;
  • dwóch plastrów indyka;
  • małą cukinię;
  • małego brokuła;
  • garść młodego szpinaku;
  • masła;
  • czosnku.

  1. Makaron gotuję według przepisu na opakowaniu. 
  2. Cukinię kroję na plastry. Na patelnie wlewam olej rzepakowy i dodaję czosnek. Podgrzewam na średnim ogniu przez około 1 - 2 minuty, aż czosnek zacznie skwierczeć. Dodaję cukinię, oprószam solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Mieszam i smażę przez około 1 - 2 minuty. Dodaję połowę masła pokrojonego na kawałki, mieszam i duszę bez przykrycia na średnim ogniu przez około 10 - 12 minut, od czasu do czasu zamieszać. Na koniec cukinia powinna być miękka, ma się częściowo rozpadać, miejscami może być lekko zrumieniona.
  3. Brokuł dzielę na małe różyczki i gotuję al dente.
  4. Umyty szpinak (można jedynie sparzyć wodą) dodałam do cukinii pod koniec duszenia.
  5. Indyka pokroiłam na malutkie kawałki (takie lubimy najbardziej), osoliłam i usmażyłam na oliwie. 
  6. Gdy makaron był gotowy ustawiłam patelnię z powrotem na ogniu i przed dodaniem makaronu podgrzałam wszystko razem. Wraz z makaronem dodać do cukinii kilka łyżek wody z gotowanego makaronu, która po podgrzaniu (30 - 60 sekund) utworzy sos.
  7. Wszystko posypałam natką pietruszki;)
Ps. Dołożyłam pomidorki koktajlowe, które ostatecznie nie zostały zjedzone bo nie były potrzebne, maślany sos z czosnkiem zrobił całe danie.
Smacznego!!

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty