Żytni chleb z nasionami chia

chleb żytni z nasionami chia, chleb na drożdżach, łatwy chleb do zrobienia w domu

To już kolejny przepis na chleb. Jego przygotowanie nie wymaga ani kolosalnych umiejętności, ani czasu. Wystarczy połączyć wszystkie składniki, wyrobić ciasto ręką i uformować kulę, z której później powstanie okrągły bochenek. To był mój pierwszy chleb, który musiałam wyrobić dłonią, wcześniej unikałam takich przepisów. Myślałam, że to trudne i wymaga wprawy. Okazało się, że nie miałam z tym żadnego problemu, więc każdy może to zrobić jeśli tylko zechce.


Do zrobienia chleba potrzebujemy:
* 500 g mąki żytniej typ 750,
* 350 ml ciepłej wody,
* 30 g drożdży,
* 2 łyżeczki soli,
* 3 łyżki siemienia lnianego,
* 2 łyżki słonecznika,
* 4 łyżki nasion chia.


 Chleb po uformowaniu musi podwoić objętość( trwało to ok. 1 godz.). Bochenek obsypałam mąką i włożyłam do piekarnika nagrzanego do 200st. na 30 min.

chleb żytni z nasionami chia, chleb na drożdżach, łatwy chleb do zrobienia w domu

Chleb nie ma specyficznego zapachu i smaku ( w przeciwieństwie do  mojego autorskiego chleba ). Smakował mojej córce i mężowi. Jak dla mnie jest za gęsty i nieco ciężki. Poszukiwania idealnego chleba trwają...

Smacznego!!!

Komentarze

Popularne posty