Polecanki, czyli matka poleca...

Są takie rzeczy, myśli, potrawy, filmy i książki, które stają się sensem dnia, miesiąca, a czasem życia. To one mnie kształtują, inspirują, relaksują i motywują do działania. To o nich chciałabym myśleć, rozmawiać i pisać. Dlatego powstanie, tu na blogu, takie miejsce gdzie skupię się jedynie na nich. Zaczynamy!

KSIĄŻKI

Po długim okresie "hibernacji" wróciłam do czytania. Ostatnio przeżyłam wspaniałą czytelniczą przygodę z "Bezcennym" Zygmunta Miłoszewskiego. To fantastyczna książka dla tych, którzy zapomnieli, że czytanie sprawia przyjemność i bywa inspirujące.
Autora znam z programu "Drugie śniadanie mistrzów", a w tym roku przyznano mu Paszport Polityki, a to już dla mnie wystarczający argument, żeby zapoznać się z jego twórczością. Miłoszewski znany jest przede wszystkim z mocnych, bestsellerowych kryminałów.
Książka trzyma w napięciu od pierwszych stron. Po za wątkiem społeczno-politycznym i romansowym, podejmuje również tematy z zakresu historii sztuki.
"Bezcenny" to międzynarodowy thriller łączący najlepsze cechy prozy Dana Browna, Arturo Perez-Reverte i Umberto Eco. W miejsce każdej rozwiązanej zagadki pojawia się kilka następnych, zwrot akcji goni zwrot akcji, a bohaterowie w poszukiwaniu zaginionego arcydzieła wpadają na trop tajemnicy, która najnowszą historię świata wywróci do góry nogami. Możni tego świata zrobią wszystko, aby nie ujrzała ona światła dziennego.
"Bezcenny" to pełne błyskotliwej erudycji kompendium wiedzy o sekretach historii sztuki. O genialnych artystach, o szalonych kolekcjonerach, o chciwych marszandach, o wielkiej grabieży z czasów okupacji, a także o szwindlu, jakim jest dzisiejszy rynek sztuki.
(*http://lubimyczytac.pl/ksiazka/176419/bezcenny)

Jak dla mnie (mało wytrawnego czytelnika) książka przystępna, inspirująca, ciekawa. Niezwykłe opisy nienachalnie zachęcają do pogłębiania wiedzy o polskim malarstwie.
Polecam!


FILM
Body/ Ciało Małgorzaty Szumowskiej
Nie mam okazji chodzić do kina na premiery, ale staram się przynajmniej obejrzeć te filmy, które uznam za interesujące. Film Body/ Ciało Małgorzaty Szumowskiej to jak dla mnie "lekki" film o ważnych sprawach. To obraz relacji międzyludzkich, pełen życiowych refleksji, według mnie każdy znajdzie w nim coś dla siebie. Bardzo dobry, polski film z genialną rolą Mai Ostaszewskiej.

BLOG

Odkryłam go stosunkowo niedawno, zauroczył mnie zdjęciami i treścią, czerpię z niego inspirację i zachwycam się przy każdym nowym wpisie.
 http://thepolkadotproject.blogspot.com/ to miejsce dla mnie idealne.Marzę o takiej przyszłości dla mojego bloga ;)

TEATR

Jeśli myślicie, że teatr to nieodpowiednie miejsce dla dzieci to jesteście w dużym błędzie. Ja nie miałam żadnych oporów, by pójść tam z moja niespełna dwuletnią córką. Uważam, że dzieci powinny spędzać czas z dorosłymi w różnych przestrzeniach publicznych, mają do tego prawo!! Przedstawienie "Nieboskłon" w Teatrze im. Bogusławskiego w Kaliszu odbywało się w małej sali głównego budynku. Przed rozpoczęciem spektaklu powstało "małe" zamieszanie, mimo iż niektóre z dzieci spokojnie oczekiwały na rozwój wydarzeń, to zdecydowana większość miała potrzebę zwiedzania teatru i eksplorowania otoczenia. Moja córka należała oczywiście do tej drugiej grupy poszukującej przygód niekoniecznie kulturalnych. Ostatni dzwonek wywołał stres u kilku opiekunów, bo naprawdę trudno było ujarzmić rozemocjonowaną grupę malutkich dzieci. Na szczęście po kilku minutach niesamowitego przedstawienia większość dzieci siedziało już z otwartymi ustami, bacznie obserwując aktorów. Dla mnie to również było wyjątkowe doświadczenie, przekonałam się, że dzieci wcale nie potrzebują wielokolorowych przestrzeni, natłoku dźwięków i wartkiej akcji.
Spędziłyśmy kreatywnie, kulturalnie wolny czas i na pewno jeszcze to powtórzymy.
Wszystkie szczegółowe informacje dostępne na: http://www.teatr.kalisz.pl/?page=spektakle&id=188

 INTERNET

Na koniec...pozdrowienia dla wszystkich kawalerów i ich dziewczyn;);)
https://www.youtube.com/watch?v=M7c2-UGWycc

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty