Bezglutenowe i deserowe naleśniki ryżowo-kokosowe

Zamiast gotować żurek albo piec babę wielkanocną dzielę się z Wami przepisem na zdrowe i pyszne śniadanie lub deser. Codziennie poszukuję nowych pomysłów, by przekonać moją córkę, że bułka z dżemem nie jest jedynym śniadaniem, które może jej smakować. Zbojkotowała już jajko, owsiankę i kaszkę, a ja mam co raz mniej siły by walczyć z jej upodobaniami.
Tym razem się udało!! Hura!!
Zjadłyśmy bezglutenowe naleśniki z mąki ryżowej i mleka kokosowego. Niestety nie podam dokładnego przepisu, ponieważ robiłyśmy je razem i zapisywanie lub zapamiętanie konkretnych miar i wag byłoby dla mnie dodatkowym utrudnieniem;);)
Postępowałyśmy w następujący sposób:
* do wysokiego naczynia wlałyśmy 200ml mleka kokosowego (takiego z kartonu, nie z puszki),
* wbiłyśmy jajko,
* łyżką stołową dodawałyśmy mąkę ryżową do uzyskania konsystencji nieco rzadszej niż ciasto naleśnikowe,
* usmażyłam je na patelni z dodatkiem niewielkiej ilości oleju kokosowego (pół łyżeczki wystarczyło na ok. 6 naleśników).



 I na koniec patent na miękkie naleśniki:
* Usmażone naleśniki należy kłaść na talerzu i przykryć drugim talerzem.
Smacznego!!

Komentarze

Popularne posty